fredag 19. august 2011

Min store utfordring

I dag skal jeg innover til Oslo. Den byen er symbolet på alt jeg har angst for. Mye mennesker, mange ukjente plasser og jeg føler jeg ikke har kontroll når jeg er der. Mesteparten av følelsene mine er ubegrunnet, fordi jeg har aldri opplevd noe skummelt i Oslo. Jeg har aldri sett en slåsskamp eller noe som skulle tilsi at jeg skulle frykte noe som helst.

Frykten min går på det at jeg ikke har vært i Oslo på mange år, utenom besøk hos en kompis et par ganger, men da har jeg ikke vært på byen og har dratt hjem dagen etter. Jeg tror innerst inne at jeg liker Oslo bare jeg får kommet i gang. Anonymiteten og alle de forskjellige menneskene gjør at jeg ikke skiller meg ut. Jeg gjør ikke det ellers heller, men det føles ofte sånn ut.

Så da ønsker jeg meg selv lykke til med Oslo-tur i dag. Jeg må også tilbake til Halden etterpå for å kjøpe noen bøker. Også har skoa mine blitt stjælt på treningssenteret, så da må jeg investere i nye sko. Gjorde egentlig ingenting, fordi de var ikke noe spesielt gode å ha på seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar