torsdag 18. august 2011

Havet

Jeg elsker havet, elsker lukten av saltvann. Drømmejobben min er fyrvakt, men jeg er desverre født noen hundre år for seint.

Det er noe ved havet som fasinerer, og også skremmer. Jeg er litt spirituell så jeg tror at vi har hatt tidligere liv og at noen minner fortsatt sitter igjen som ekko i sinnet. Jeg har en stor frykt for å gå på isen, og har mareritt om å drukne. Jeg har også store problemer med store båter og det svarte havet. Men jeg kan storkose meg i en småbåt når jeg legger den opp mot bølgene så havet spruter.

Grunnen til at jeg tror vi har ekko fra fortiden i oss er at vi har alle en energi i oss. Vi holder 37,5 grader og når vi dør så forsvinner denne energien. I fysikken lærte vi at energi aldri forsvinner den går over i en annen form, og det er det jeg tror skjer med oss. Vi endrer bare energiform og sprer oss rundt og blir til andre ting. Derfor tror jeg at vi kan ha mange minner fra forskjellige liv, og noen av de livene kan være veldig gamle.

For å sitere Carl Sagan "We are all made of star-stuff", noe jeg synes er utrolig fasinerende. Vi er bygd av de samme byggesteinene som stjernene, og noen av oss har kanskje til og med vært en stjerne før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar