fredag 29. juli 2011

Tankekrøll

I dag er jeg jaggu produktiv, men man kan jo skrive litt mens man sitter våken.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å beskrive litt av det som foregikk og til dels foregår i hodet mitt når angsten og depresjonen slår til. Jeg håper at jeg kan gi et lite innsyn i hvordan det føltes da og hvordan det har begynt å gå seg til, nevner også at jeg er på en daglig dose med 10mg Cipralex som har tatt knekken på de fleste tankene som har plaget meg i dagliglivet.

Hvis jeg skal prøve å gi deg et bilde på hvordan jeg fungerte, så kan du se for deg selv at du har 6-7 versjoner av deg selv som står rundt deg og snakker i munnen til hverandre og prøver å hjelpe deg med å bestemme deg. De forteller deg om det som kan skje, hva du burde gjøre, hva du burde si, forskjellige alternativer for hva som skjer når du gjør det eller det, de forteller deg hva andre tenker osv. Når jeg satt i møter og diskuterte saker, så var disse jeg'ene i hodet mitt og gjennomgikk saken, når jeg var klar til å si noe var møtet langt inn i neste emne. Samtidig var det nesten umulig å konsentrere seg om noe som helst annet. Det eneste jeg klarte å huske var alle problemene eller detaljer som omhandlet problemene mine.

For å gi et eksempel på hvordan tankekrøllen min fungerer, brukte jeg sju år på å fortelle ei jente at jeg var forelsket i  henne. Jeg har sett for meg tusen måter hvordan jeg skulle fortelle henne det, og tusen måter hun enten ble glad, trist, sint eller likegyldig. Jeg fortalte henne det for et par uker siden, og jeg kan love dere at hverken måten det ble gjort på, eller resultatet er likt noen av de tankene jeg hadde på forhånd.

Så nå skjønner dere hvorfor tenketrollet er på besøk, skulle ønske jeg var tankeleser. Noe man tror når man har angst forøvrig, men det er en annen historie. Nå begynner trøtten å komme, men vi ikke besvime trøtt enda. Så da blir det et par timer med musikk, og roe hjernen så kanskje det blir mer enn fem timer søvn i natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar