lørdag 30. juli 2011

Ressurser på nett

Nettet er overfylt med sider som omhandler depresjon og angst. Jeg tenkte jeg skulle dele noen veldig få sider som har hjulpet meg:

Bluepages er en samleside hvor du finner en del informasjon og linker om emnet:
Bluepages

Moodgym er et slags interaktivt verktøy, først og fremst beregnet på ungdom. Det er et veldig enkelt program med tester og metoder som kan hjelpe deg på vei. Dette er et tilleggsverktøy for de som ønsker det. Man må registrere seg for å kunne bruke det. Programmet baserer seg på kognitiv adferdsterapi, for de som er litt inne i behandlingsmetoder.
Moodgym

Jeg vil også anbefale nettsidene om psykisk helse til folkehelseinstituttet.
Folkehelseinstituttet: Psykisk helse
FHI psykisk helse temasider

Har dere noen gode tips om sider så kom gjerne med dem.

Til slutt vil jeg bare si at det beste er å be om hjelp, snakk med fastlegen din eller noen du stoler på.


I kritiske eller livstruende situasjoner skal du straks ringe Øyeblikkelig hjelp på telefonnummer 113. Forklar hva som har skjedd, fortell hvilken adresse du ønsker hjelpen til og hvilket telefonnummer du ringer fra.

Hvis situasjonen ikke er akutt, det vil si at det ikke er fare for liv og helse, kan du kontakte fastlegen din, eller nærmeste legevakt.

Hvis du trenger noen å snakke med kan du ringe Mental Helses hjelpetelefon 116 123 eller Kirkens SOS 815 33 300

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar