torsdag 22. september 2011

Reise kollektivt

Å reise med fullstappede tog eller busser er noe av det verste jeg prøver på. Aller helst unngår jeg hele greiene.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å forklare hvordan det kan føles ut når jeg først kommer meg på, for det er nemlig halve prosjektet å komme seg på. Kroppen knyter seg, svetten siler og jeg er sikker på at jeg kommer til å dø.

For folk som har fobier for edderkopper eller slanger kan tenke seg at de går på toget og disse dyra sitter på hvert sete, og inniblant de skal du sitte. Du får heller ikke gått av toget før du når dit du skal.

Jeg har heller ingen rømningsvei når jeg går på toget, jeg kan klare det hvis det ikke er noen stasjoner i mellom der jeg skal på og av toget. Men hvis det er fullstappet buss, så venter jeg på neste eller går av på første stopp.

De gangene jeg har tatt tog, sist gang var vel 3 år siden, så tok jeg det veldig tidlig på morgenen. Jeg hadde en vogn alene og det var ingen stasjoner i mellom. Jeg har tatt toget til Bergen når jeg bodde der, men da hadde jeg med en kompis som regel.

Fly har jeg foreløpig ikke noe store problemer med, det er kanskje fordi jeg har fått et snev av flyskrekk. Hjernen min klarer ikke så mange angster av gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar