lørdag 10. september 2011

Hobby

For folk med angst kan jeg anbefale å skaffe seg en hobby som gjør at man kommer seg litt ut. Jeg har valgt foto. Det fører til at jeg får litt oppmerksomhet når jeg går rundt med kameraet, noe jeg hater, og at jeg må oppsøke diverse nye steder som gjør at jeg utfordrer angsten.

Egentlig drev jeg med tegning, men jeg var alltid så skuffa over at det jeg tegnet ikke ble virkelig nok. Så jeg klarte ikke helt å glede meg over å tegne. Nå sitter jeg som regel bare å drudler og tegner ringer og mønstre når jeg først tegner. Det gjør at jeg drømmer meg litt bort og tankene forsvinner. Det blir litt meditasjon.

Til slutt fant jeg ut at jeg like gjerne kunne ta et bilde av det jeg ville tegne, det var enklere, og hvis det skulle se så virkelighetsnært så kunne jeg like gjerne ta frem fotoapparatet.

Hvis dere er interessert i foto kan dere sjekke ut:

www.foto.no
www.fotopia.no
Flickr

Mine bilder kan dere se her:
Mine bilder

Finn dere hvertfall en hobby, det hjelper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar