torsdag 29. september 2011

Sliter

Jeg merker at det å jobbe i gruppearbeid tar på. Tankene mine er litt tilbake i gamle spor, med at jeg tror at jeg vet hva andre tenker om meg og lager lange historier om hva de snakker om. Jeg la egentlig ikke merke til det før denne uken, det har vært et par situasjoner som har gjort at tankene mine har fått litt hikke og satt seg fast.

Jeg er ganske fornøyd med at jeg gjenkjente tankemønsteret så raskt, jeg har ikke merket at det har vært noe av det tidligere, og at jeg nå kan ta tak i det og prøve å bryte mønsteret med mer bevisste tanker. Når jeg sklir ut slik er det følelsene mine som tar overhånd og gjør meg usikker, og får tankene mine usikker. Nå kan jeg tenke andre tanker så ikke følelsene mine bestemmer.

Ellers så vet de fleste på gruppa mi om at jeg sliter med angst, så nå bestemmer jeg selv om jeg vil presentere foran alle i klassen. Kjenner at jeg har veldig lyst til å rømme når spørsmålet dukker opp i hodet mitt, men jeg vil så veldig gjerne komme over denne hindringen. Det ville bety så mye for selvtilliten min. Men jeg vet også at tanketrollet vil dukke opp og gjøre alt det kan for å gjøre opplevelsen til et mareritt, både før og etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar