lørdag 24. desember 2011

Stille og rolig

Nå er det julaften og har litt flaks i uflaksen i dag. Jeg er ikke så veldig glad i jula, og det er noe av det kjedeligste jeg vet. Samt at jeg sliter veldig med samvittigheta at jeg ikke klarer å "glede" meg over familiesamlinger og alt dette som alle andre er så fornøyd med.

I dag skulle jeg egentlig til bror min, og der skulle familien til min og til dama til brodern samles. Dette på grunn av de to nevøene som kom til verden for tre måneder siden. Det ville bli enklest sånn for alle. Men for meg ville det betydd en helt enorm mengde mennesker å forholde seg til og være falsk lykkelig i forhold til.

Men så kommer litt flaksen i uflaksen, jeg har nemlig fått noe luftveiscrap/influensa/forkjølelse, så da har jeg bestemt meg for å bli her hjemme så jeg ikke smitter de små. Jeg kan nemlig ha hatt litt lungebetennelse og det vil jeg ikke utsette de små for.

Så da får jeg endelig min drømmejul, som er å slappe av og spise litt god mat for så å kose meg med pakkene mine. Så snart jeg er ferdig på skolen og er i utdanning rømmer jeg nemlig til varmere strøk hver jul.

Så jula i seg sjøl er ikke så ille, det er alt dette familiegreiene som knekker meg. At vi plutselig skal være så sammesveiset og glad i hverandre på akkurat denne tiden. Jeg foretrekker heller en jevn strøm hele året jeg.

Så da er det vel bare å ønske god jul og godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar